"5000 volt mellan oss två"

Den där mörka himmelen

som vi alltid stirrade oss blinda på 
har aldrig varit så livlös 
och sorlig 
som den är nu.

Allting jag ser
är stjärnorna 
som stirrar blint tillbaka
på mig när jag står där 
ensam kvar
utan dig.

Jag ser ingenting 
som gör mig fascinerad längre 
i det mörka djup
där du och jag såg 
allting.

Det som en gång var vi
krossades av 
ilska 
ångest 
och förtvivlan 

Men framförallt av
den där intensiva rädslan att 
misslyckas.
Av ren och skär kärlek.

Så varje gång jag nu står där
på min uteplats 
och desperat letar
efter ett tecken 
på liv som vi alltid gjorde 
så regnar sorgen ner över mig 
och jag dör flera gånger om 
av längtan efter dig.

Och det enda jag vet då
är att du förmodligen också står 
och stirrar upp bland stjärnorna
med känningar
av nackspärr
precis som jag.

Den outhärdliga skillnaden 
är bara att du är
på en helt annan plats
där du och jag 
inte existerar längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0