Pappa, är du nöjd nu?

...Och förlåt mig pappa,
för att jag inte blev som jag skulle.

Allt jag vill är att
du ska vara stolt
över den jag blev
och inte över
den jag skulle bli,

Jag skötte mig, som jag lovade dig att göra.
Jag gjorde ingenting fel.

- Pappa, är du nöjd nu ?

...För pappa jag
är less på att vara oduglig,
och allt jag vill
är att göra dig stolt.

...För pappa,
ser du inte hur jag tar skada
av dina krav på mig?

...och visst,
jag kan be om förlåtelse
för att jag blivit
en sån skam för familjen,
men ge mig en chans
att bli din idealdotter?

Låt mig få försöka
bli den drömdottern du alltid
velat ha


- Om du inte vill ha mig som den jag är,
offrar jag mig för att bli den
du vill att jag ska vara.

...men det jag innerst inne vill,
är att du ska älska mig
som den jag är, innerst inne

- Pappa,
är jag verkligen så motbjudande som
du uttyder att jag är, ?



/emmagottfridsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0