Bror, kan du inte förstå?

Jag minns tiden innan
Då jag var yngre, och du yngre
Vi retades och slogs med varandra,
Men som alla säger "ni älskar varandra ändå,"
Och hur har tiden nu blivit?

Du gillar inte hur jag ser ut.
Och du gillar inte heller vad jag gör.
Du gillar inte vem jag har blivit
Fastän jag varit exakt samma person i åratal

Snälla bror, kan du inte förstå?
Kan du inte förstå att jag är den jag är?
Att jag trivs med det jag gör
(fast vissa saker är ett undantag)

Du kollade mot mina armar
Din chock speglades i dina ögon
Jag minns aldrig oron du hade
Då du fann mina ärr på mina bara armar.

Smärtan gör illa mej
Ser du inte det?
Du ska tycka synd om mej,
hålla om mej,
älska mej,
lugna ner mej,
och hjälpa mej,
men det ända du gör är att blunda för sanningen

Snälla bror, kan du inte förstå?
Att jag, jag är den jag är, och det  kanjag inte göra någonting åt.

/emmagottfridsson

Kommentarer
Postat av: CJ

den var bra och stark.

2008-06-27 @ 02:20:23
URL: http://lovelylady.blogg.se/
Postat av: Anonym

tackk..

2008-06-29 @ 21:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0