jag suger inte, jag är mindre värd än så.

Jag vet hur det är, jag vet vad ni tycker.
Det är ni,
( som bara vill ha anledning
att kalla mig vid mitt förnamn,
Värdelös )

Men mina ord som skriks
ut i den fuktiga sommarkvällen
hörs ju inte
( för ingen hör hur jag skriker
H j ä l p )

Och jag kan inte hjälpa att
min fiktiva vardag, som bara
är existerande i mitt huvud
som mamma kallar det,
är alltför påträngande och
tar för mycket plats så jag
missar livets enkelheter

Fast det finns nog en enkel
förklaring till det egentligen
jag når inte upp till kraven
för att förtjäna det

Jag menar inte att jag suger,
för det stadiet har jag redan passerat


Nej,
jag
suger
inte,
jag
är
mindre
värd
än


/emmagottfridsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0