Hur lämnar man allt bakom sig?

Jag funderar och tänker,
Tårar och rakblad ikapp blänker,
Ska jag smeka eller låta bli,
För just nu vill jag bara slippa allt, vara fri,
Bara för en stund.

Har inte skurit på flera månader,minuter och timmar,
Men för varje litet andetag, så är det emot strömmen jag simmar,
För det är tungt, jobbigt och svårt att alltid vara stark,
När minnen trampar sönder min mur, och jag faller hejdlöst likt bark.

Det är inte lätt att leva med minnen tunga som bly,
För de skär och skaver, jag är en trasig individ snälla gör mig hel och alldeles ny,
Bara för att jag tappat bort mig själv och inte vet vem jag är längre.

Varje gång jag försökt lämna allt,
Så fortsätter allt att komma ikapp ändå,
Hur lämnar man allt bakom sig?

/emmagottfridsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0